BIBLIOTECA
CENTRO DE APOYO A LA INVESTIGACIÓN
Amazon cover image
Image from Amazon.com

Living museums : conversations with leading museum directors / Donatien Grau.

By: Material type: TextTextPublisher: Berlin : Hatje Cantz, [2020]Copyright date: ©2020Description: 313 páginas; 19 cmContent type:
  • texto
Media type:
  • sin mediación
Carrier type:
  • volumen
ISBN:
  • 9783775747530
Other title:
  • Conversations with leading museum directors
Subject(s): LOC classification:
  • N 408 .G73 2020
Contents:
Part I. The connoisseurial musem. Michel Laclotte, Director of the Musée du Louvre, Paris, 1987-95 -- Sir Alan Bowness, Director of the Tate, London, 1980-88 -- Sir Timothy Clifford, Director of the National Galleries of Scotland, Edinburgh, 1984-2006 -- Philippe De Montebello, Director of the Metropolitan Museum of Art, New York, 1977-2009 -- Part II. The political museum. Irina Antonova, Director of the Pushkin Museum of Fine Arts, Moscow, 1961-2013 -- Peter-Klaus Schuster, Director General of the Staatliche Museen zu Berlin, 1998-2008 -- Sir Mark Jones, Director of the Victoria and Albert Museum, London, 2001-11 -- Part III. The museum in the global world. Tom Krens, Director of the Guggenheim Museum, New York, Venice, Bilbao, 1988-2008 -- Wilfried Seipel, Director general of the Kunsthistorisches Museum, Vienna, 1990-2008 -- Henri Loyrette, Director of the Musée d;Orsay, Paris, 1994-2001, and of the Musée du Louvre, Paris, 2001-13.
Language Note: InglésSummary: Creemos que los museos de arte han estado aquí desde siempre. Y, sin embargo, cambian todo el tiempo, sobre todo gracias a las personas que las dirigen. Para esta impresionante investigación, Donatien Grau viajó a Williamstown, Nueva York, Viena, Oxford, Ampthill, Moscú, Berlín y Londres para hablar con las personas que crearon el mundo de los museos desde los años 1960 hasta los años 2000. Lea cómo el Louvre obtuvo su primer director de su primer director; cómo se inventó el Guggenheim Bilbao a partir del hombre que lo inventó; cómo la Saliera de Cellini fue recuperada después de haber sido robada del Kunsthistorisches Museum por el hombre que la recuperó; cómo vivió Pushkin a través de los siglos según su director durante cincuenta años. Lea cómo los museos de todo el mundo occidental llegaron a ser lo que son hoy: lugares para audiencias globales y foros políticos, así como lugares para la contemplación del arte..
Holdings
Item type Current library Collection Call number Status Date due Barcode
Monografía prestable Biblioteca FJM Sala general Estudios Curatoriales N 408 .G73 2020 (Browse shelf(Opens below)) Checked out 06/02/2024 1278090

Part I. The connoisseurial musem. Michel Laclotte, Director of the Musée du Louvre, Paris, 1987-95 -- Sir Alan Bowness, Director of the Tate, London, 1980-88 -- Sir Timothy Clifford, Director of the National Galleries of Scotland, Edinburgh, 1984-2006 -- Philippe De Montebello, Director of the Metropolitan Museum of Art, New York, 1977-2009 -- Part II. The political museum. Irina Antonova, Director of the Pushkin Museum of Fine Arts, Moscow, 1961-2013 -- Peter-Klaus Schuster, Director General of the Staatliche Museen zu Berlin, 1998-2008 -- Sir Mark Jones, Director of the Victoria and Albert Museum, London, 2001-11 -- Part III. The museum in the global world. Tom Krens, Director of the Guggenheim Museum, New York, Venice, Bilbao, 1988-2008 -- Wilfried Seipel, Director general of the Kunsthistorisches Museum, Vienna, 1990-2008 -- Henri Loyrette, Director of the Musée d;Orsay, Paris, 1994-2001, and of the Musée du Louvre, Paris, 2001-13.

Creemos que los museos de arte han estado aquí desde siempre. Y, sin embargo, cambian todo el tiempo, sobre todo gracias a las personas que las dirigen. Para esta impresionante investigación, Donatien Grau viajó a Williamstown, Nueva York, Viena, Oxford, Ampthill, Moscú, Berlín y Londres para hablar con las personas que crearon el mundo de los museos desde los años 1960 hasta los años 2000. Lea cómo el Louvre obtuvo su primer director de su primer director; cómo se inventó el Guggenheim Bilbao a partir del hombre que lo inventó; cómo la Saliera de Cellini fue recuperada después de haber sido robada del Kunsthistorisches Museum por el hombre que la recuperó; cómo vivió Pushkin a través de los siglos según su director durante cincuenta años. Lea cómo los museos de todo el mundo occidental llegaron a ser lo que son hoy: lugares para audiencias globales y foros políticos, así como lugares para la contemplación del arte..