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Culture strike : art and museums in an age of protest / Laura Raicovich.

By: Material type: TextTextPublisher: London ; New York : Verso, 2021Copyright date: ©2021Description: 208 páginas; 22 cmContent type:
  • text
Media type:
  • sin mediación
Carrier type:
  • volumen
ISBN:
  • 9781839760501
  • 1839760508
Other title:
  • Art and museums in an age of protest
Subject(s): Additional physical formats: ebook version :: No titleLOC classification:
  • N430 .R3536 2021
Contents:
Introduction -- 1. Revelations -- Artist Nan Goldin and the Sackler family -- The historical roots of museums -- The untenability of the universal -- Progressive era reform -- 2. Art and Context -- Colonialism and repatriation -- Dana Schutz at the Whitney -- The Philip Guston Retrospective -- Sam Durant at the Walker -- 3. Show Me the Money -- Questions for philanthropy -- Warren Kanders, tear gas, and the Whitney -- Reimagining public funding -- Questioning governance -- 4. Unlearning, Undoing, Remaking -- Alternate storytellings -- Approach to decolonization and indigenization -- Survivance -- 5. The Neutrality Problem -- Spilled ink -- Materializing the neutral -- Working toward the "Not-Yet" -- 6. Going Forward -- Who is "we"? -- Collective work -- Invitations to participate -- Public culture -- 7. Liberation Serif -- COVID-19 -- Breath -- Reckonings and demands -- Acknowledgements -- Selected bibliography -- Notes -- Index.
Note: En una época de protestas, la cultura y los museos han sido objeto de críticas. Las protestas contra la financiación de los museos (por ejemplo, el Museo Metropolitano aceptó dinero de la familia Sackler) y las juntas directivas (por ejemplo, el Whitney nombró al fabricante de gas lacrimógeno Warren Kanders) -por no hablar de las manifestaciones por exposiciones y obras de arte- han agitado a las instituciones culturales de todo el mundo desde el Guggenheim Abu Dhabi hasta el Museo de Arte de Akron. Al mismo tiempo, nunca ha habido tantos llamamientos para que los museos trabajen por el cambio social, llamamientos para que surja un nuevo papel para la cultura. Como directora del Museo de Queens, Laura Raicovich ayudó a convertir esa institución municipal de Nueva York en un bien público para el arte y el activismo, organizando exposiciones de alto nivel que también fueron protestas políticas. Luego, en enero de 2018, renunció, después de que una disputa con la junta del Museo de Queens y los funcionarios de la ciudad se convirtiera en una controversia pública: se había opuesto a que el gobierno israelí usara el museo para un evento en el que participaba el vicepresidente Mike Pence. En este libro, Raicovich explica algunos de los puntos clave de los museos y también proporciona el contexto histórico de las controversias actuales. Muestra cómo los museos de arte surgieron como instituciones coloniales con una ideología de neutralidad que enmascara su papel en la defensa de los valores capitalistas. Y sugiere cómo se pueden reinventar los museos para servir mejor a los fines públicos." - Sobrecubierta. ​ Language Note: InglésBibliography: Includes bibliographical references (pages 174-188) and index.Summary: "In an age of protest, culture and museums have come under fire. Protests of museum funding (for example, the Metropolitan Museum accepting Sackler family money) and boards (for example, the Whitney appointing tear gas manufacturer Warren Kanders) - to say nothing of demonstrations over exhibitions and artworks - have roiled cultural institutions across the world, from the Guggenheim Abu Dhabi to the Akron Art Museum. At the same time, never have there been more calls for museums to work for social change, calls for the emergence of a new role for culture. As director of the Queens Museum, Laura Raicovich helped turn that New York municipal institution into a public commons for art and activism, organizing high-powered exhibitions that were also political protests. Then in January, 2018, she resigned, after a dispute with the Queens Museum board and city officials became a public controversy - she had objected to the Israeli government using the museum for an event featuring vice president Mike Pence. In this book, Raicovich explains some of the key museum flashpoints, and she also provides historical context for the current controversies. She shows how art museums arose as colonial institutions bearing an ideology of neutrality that masks their role in upholding capitalist values. And she suggests how museums can be reinvented to serve better, public ends."--Dust jacket.
Holdings
Item type Current library Collection Call number Status Date due Barcode
Monografía prestable Biblioteca FJM Sala general Estudios Curatoriales N 430 .R35 2021 (Browse shelf(Opens below)) Available 1277809

En una época de protestas, la cultura y los museos han sido objeto de críticas. Las protestas contra la financiación de los museos (por ejemplo, el Museo Metropolitano aceptó dinero de la familia Sackler) y las juntas directivas (por ejemplo, el Whitney nombró al fabricante de gas lacrimógeno Warren Kanders) -por no hablar de las manifestaciones por exposiciones y obras de arte- han agitado a las instituciones culturales de todo el mundo desde el Guggenheim Abu Dhabi hasta el Museo de Arte de Akron. Al mismo tiempo, nunca ha habido tantos llamamientos para que los museos trabajen por el cambio social, llamamientos para que surja un nuevo papel para la cultura. Como directora del Museo de Queens, Laura Raicovich ayudó a convertir esa institución municipal de Nueva York en un bien público para el arte y el activismo, organizando exposiciones de alto nivel que también fueron protestas políticas. Luego, en enero de 2018, renunció, después de que una disputa con la junta del Museo de Queens y los funcionarios de la ciudad se convirtiera en una controversia pública: se había opuesto a que el gobierno israelí usara el museo para un evento en el que participaba el vicepresidente Mike Pence. En este libro, Raicovich explica algunos de los puntos clave de los museos y también proporciona el contexto histórico de las controversias actuales. Muestra cómo los museos de arte surgieron como instituciones coloniales con una ideología de neutralidad que enmascara su papel en la defensa de los valores capitalistas. Y sugiere cómo se pueden reinventar los museos para servir mejor a los fines públicos." - Sobrecubierta.

Introduction -- 1. Revelations -- Artist Nan Goldin and the Sackler family -- The historical roots of museums -- The untenability of the universal -- Progressive era reform -- 2. Art and Context -- Colonialism and repatriation -- Dana Schutz at the Whitney -- The Philip Guston Retrospective -- Sam Durant at the Walker -- 3. Show Me the Money -- Questions for philanthropy -- Warren Kanders, tear gas, and the Whitney -- Reimagining public funding -- Questioning governance -- 4. Unlearning, Undoing, Remaking -- Alternate storytellings -- Approach to decolonization and indigenization -- Survivance -- 5. The Neutrality Problem -- Spilled ink -- Materializing the neutral -- Working toward the "Not-Yet" -- 6. Going Forward -- Who is "we"? -- Collective work -- Invitations to participate -- Public culture -- 7. Liberation Serif -- COVID-19 -- Breath -- Reckonings and demands -- Acknowledgements -- Selected bibliography -- Notes -- Index.

"In an age of protest, culture and museums have come under fire. Protests of museum funding (for example, the Metropolitan Museum accepting Sackler family money) and boards (for example, the Whitney appointing tear gas manufacturer Warren Kanders) - to say nothing of demonstrations over exhibitions and artworks - have roiled cultural institutions across the world, from the Guggenheim Abu Dhabi to the Akron Art Museum. At the same time, never have there been more calls for museums to work for social change, calls for the emergence of a new role for culture. As director of the Queens Museum, Laura Raicovich helped turn that New York municipal institution into a public commons for art and activism, organizing high-powered exhibitions that were also political protests. Then in January, 2018, she resigned, after a dispute with the Queens Museum board and city officials became a public controversy - she had objected to the Israeli government using the museum for an event featuring vice president Mike Pence. In this book, Raicovich explains some of the key museum flashpoints, and she also provides historical context for the current controversies. She shows how art museums arose as colonial institutions bearing an ideology of neutrality that masks their role in upholding capitalist values. And she suggests how museums can be reinvented to serve better, public ends."--Dust jacket.